Wednesday, January 4, 2012

Sanah Helwah..

Salam..





          Alhamdulillah...Masih diberi kesempatan untuk  menyambut hari lahir yang ke-21 pada 30 Disember 2011 yang lepas... Sgt-sgt bersyukur masih diberi nafas hingga kini, masih diberi peluang untuk meneruskan kehidupan dan perjuangan dalam mencapai cita-cita dan  menerima kasih sayang daripada ibunda dan ayah tercinta, keluarga dan sahabat-sahabat tersayang.. Alhamdulillah...

Pergilah kamu beramai-ramai (untuk berperang pada jalan Allah), samada dengan keadaan ringan (dan mudah bergerak) ataupun dengan keadaan berat (disebabkan berbagai-bagai tanggungjawab) dan berjihadlah dengan harta benda dan jiwa kamu pada jalan Allah (untuk membela Islam). Yang demikian amatlah baik bagi kamu, jika kamu mengetahui. (Ayat 41~ At Taubah)
           Honestly bila dah sampai umur 21 ni.. memang terasa "Eh dah 21 dah??" Dah tua lar jugak ek.. Hihi.. Entah apa lar agaknya 21 years ni digunakan sama ada lebih pada kebaikan atau keburukan... Banyak menyumbang ke atau banyak menyakitkan hati orang je Fyfa? Banyak berkhayal ke atau focus dalam mencapai kejayaan?? Ai banyak jugak kena fikir, bukan seronok2 sambut je...

          Yang paling penting lagi, peningkatan umur ni dah indicate dah nak dekat dah pertemuan dengan hari kematian... Pertemuan dengan hari pertimbangan dan hari pembalasan... em entah kenapa masa nak dekat-dekat besday haritu selalu piki.. sempat tak rasanya 21 nie.. Huhu... Banyak lagi kena improve dalam amal-amal smua sbgy bekal untuk hari sana...  Insya-Allah terus berusaha Fyfa!

          Alhamdulillah lagi, sbb tahun nie birthday disambut sebanyak 3+1 kali!! Diberi sahabat dan adik-adik yang sangat baik hati dan prihatin.. (Senyum gembira..).. Dapat 3 Kek dalam 24 Hours!!! Yeah! Hehe... And untuk kali ini menyambut birthday bersama rakan-rakan usrah di sekitar universiti pada pukul 12.00 malam...  Ingat dah takde pape balik kolej.... Tapi dikejutkan dengan berturut2 suprise...(Ai Sebaik Takde Sakit Jantung tau...)


Besday Kek ditaja Oleh Kak Naja, Kak Ainy and Kak Arifah... Suprise menjadi disebabkan hujan lebat turun dengan tiba2... =)


Swie gambar tunggang terbalik.. Kek ditaja oleh Adik-adik yang cmey dan Baik hati.. Ina, Inadah and Asma..Thank you dear =)
Kek Ditaja oleyh Rakan-rakan sekelas.. Kak Zati, Kak Nadiah, Kak Aini and Kak Naja sekali lagi, Kak Faten, Kak Kimon, Kak Azza, and Kak Arifah and Kak Najla yang datang memeriahkan majlis. Dimulai dengan pesta tepung dngan roomate tercinta, Mama Mun.. =)..Owh seronok korg kan dpt kenakan org...


         
              Thank you kepada smua... Thanks kepada Keluarga yang Disayangi.. Especially kepada Abang yang tak pernah fail untuk menjadi org yang first untuk wish (Key mana aci wish sehari awal!)... And kepada kawan2 yang disayangi... Thank you so much.. Trima kasih jugak kepada semua yang sudi belanja kek, Big apple, makanan (Adakh cubaan menembamkan Fyfa yang sedia tembam ni...??)  And smua yang beri adiah.. Special dedicated to Kak Nadiah sbb bagi purse yang anggun...(Erk...)

Belyh tak tetap nak wat wishlist jugak leyh?? Hehe..

Yang pertama, SAmsung Galaxy S2...Saya nak Yang Pink.. Saya nak Yang pink...
Patung Angry Bird yang paling Besar skali!!
And Seyesly teringin sgt nak makan Sphagetti... Sgt2.... Sgt.. Balik rumah ni trus wat.. huhu

ERM................
Key Saya Nak kedai BUku ni skrg!!! (eh Fyfa ingat ade anak dato nak sponsor ke??)
              Key dah melalut dah nie... Em takpe lar hadiah ni smua tak penting pun masa besday.. Apa yang penting doa dari smua supaya saya dapat menjadi seorang Hamba ALLAH yang baik, Umat yang Baik, Anak yang Baik, Student yang Cemerlang, Kakak dan Adik yang Comel, Sahabat yang baik hati kepada kawan2 dan Isteri yang Solehah kelak (Eerk~~Lambat lagi kot..)

              Saya tak selalu ada azam tahun baru tapi selalu ada azam untuk umur baru.. Insya-ALLAH untuk kali ini.. Azam tak banyak hanya mengulang azam2 terdahulu yang bnyak tak tercapai lagi...Erm.. Ade lar kot tambah satu... hm... Doakn azam ni tercapay dalam umur 21 ni! Yeah!


Banyak sangat membebel ni... Skian...

P/s: Sacrifice your own pleasure, for Allah pleasure.. (Harus tgok.. =)


4 comments:

cT_nuRizZaTi said...

kak afy sudah tua...kak afy sudah tua...kak afy sudah tua eerrr....kak afy sudah...tua...............!!!!! hehehe~(nada happy bufday)hahaha~

syg kak afy comel!!!!!!!!!!seyes x tipu~~--->dlm ni je ak ckp ko comel ok~

Afyfa said...

ct nurizzati.. usah nafikan kenyataan ak tetap cmey di dalma dan di luar blog.. hehehe

Iman Lurv Islam said...

sanah helwah kak afyfa...mesti seronok dapat byk kek kan!!

wah. wishlist demand giler....kenapa xwish nk calon suami cepat2...time ni doa mustajab taw....hahaha

Amin, semoga ALLAH perkenankan...

Afyfa said...

Iman: Seronok.. seronok jugak.. wishlist haruslah demand... keh2...
suami??? Aah ek?? takpe lar wishlist untuk taun depan plak =p