Monday, July 18, 2011

Promote Buku Leyh??

Salam..

         Sbnrnya berniat untuk menulis sesuatu yang lebih bermanfaat hari nie.. Tapi disebabkan saya dikelilingi oleh novel2 yang sgt menarik dan mampu memancing saya untuk kembali membaca, tak smpat untu saya reka ayat2 yang best bg post itu.. Oleyh itu.. I guess leyh Promote buku dulu kepada sesiapa yang rasa nak membaca.. =)

Firstly : Stanza Cinta by NURULL HALAWATI



                       Buku nie tak lar sperti yang digambarkan dalam dramanya yang berlangsung tiap2 Ahad.. Mesti smua org tgok kan.. Ye lar Aaron Aziz, Fizz Fairuz... Sapa tak nak tgok kan.. Tapi percayalar.. Memang sgt berbaloi buku nie.. sarat dgn nasihat, kata2, Hadis, ayat Al-Quran dan pengajaran.. Saya sgt happy apabila akhirnya berjumpa dgn satu novel yang ala2 novel Ayat-ayat Cinta, Ketika Cinta Bertasbih.. Tidak salah agaknya kalau cerita ini setanding dgn Novel2 Islam Habiburrahman El Shirazy.. Kalau dibandingkan dgn dramanya saya lebih suka novel ini yang lebih "Hidup" berbanding lakonan Nur Fathia yang menjadi watak utama "AMNI"..

Tapi saya still tgok gak... Sbb nak smakan dgn Novel,.. hehe =)

Secondly: Diary of Wimpy Kid.... 

                   Jangan ckp Buku nie hanya untuk Junior Readers sahaja okey.... Because I'm really into it now... seriously.. Sgt best untuk peminat komik yang nak baca komik dalam bentuk novel... English sgt simple.. and smbil bergelak ketawa.. Bleyh lar kurangkan rasa bersalah sbb kita bleyh blaja BI skali... Mvie dia saya tak smpat tgok lagi... Tapi believe me buku dia memang sgt sempoi dan klaka.. and dalam masa sehari je bleyh habis.. Alar macam baca komik.. =) Skrg ni dah ade 3 dah series dia, yang warna merah, biru, hijau.. So sesiapa yang berminat nak adiahkan buku nie kepada saya.. Bli warna Kuning ngn Hijau Okey!! (Perasan org nak blanja)

Last but not Least.. =) Her Fearful Symmetry by Audrey Niffenegger



                       This book was promote by my auntie to read it... so I read it... And satu lagi faktor adelah authornya adalah sama dgn novel The Time Traveller's Wife... Comment...?? Buku nie memang lain dari yang lain lar.. sbb Ending unexpected.. Full with mood.. happy, Sad, excited, Cruel, and others.. Smua dalam buku nie unexpected.. Walaupun tak logik sgt.. Tapi still bleyh diterima.. walaupun ade gak part yang boring.. Tapi kalau bear with it.. akan dpt truskan.. =)...

                      Key rasenya stakat ni dulu... Harap2 perkongsian ni leyh wat anda tau pebenda nak baca masa cuti nie.. Tapi jangan lupa plak baca buku2 U tu.. Anatomy, Physiology,.. adoyai.. 

Sekian.

Mutiara Kata:

" Barangsiapa yang memperhatikan kepentingan saudaranya, maka Allah akan memperhatkan kepentingannya. Barangsiapa yang melapangkan satu kesulitan sesama Muslim, maka Allah akan melapangkan satu kesulitan pada hari kiamat. Dan barangsiapa yang menutupi kejelekan orang lain maka Allah akan menutupi kejelekannya pada hari kiamat" (HR Bukhari dan Muslim)

6 comments:

Azman said...

mcm best je, last novel aku bc cte hantu,tajuk pe ntah

Afyfa said...

ye memang best... kalau lelaki malas nak bce perkataan bce yang wimpy kid tu.. cite antu?? em nanti nak try crik.. hehehe =)

::ecam:: said...

sye mnanti novel cite awak sendiri...sye org first bli...hihi

Afyfa said...

ikram: wah blum tulis nvel pun ade org nak bli.. menarik.. Xpe ikram pape hal kalau ak ingat nk tuka karier.. memang nvel tu yang ak bg ko.. Org first skali.. =)

::ecam:: said...

mekaceh2...hihi...nk aku buatkn tajuk utk novel ko x??

Afyfa said...

Ikram: mesti ade pape... ha cepat nak bg tajuk pe?