Sunday, June 3, 2012

10 years later

Salam.

Selesai sudah EOP Paedatric menandakan habis posting untuk Paedatric for this year
*Tak tau lar kalau kena repeat... hm..

Honestly memang sgt relieve abes posting di Paed... Dan honestly jugak rasa macam tak perform well untuk EOP haritu... Tiba2 haritu tak diminati oleh baby yang diexamine.. So terasa macam sgt2 direject.. Aish..

OSCE and MCQ = No comment

Konklusi : Tak berminat untuk meneruskan kerjaya dalam bidang paed.. Sekian..

Apa2 pun terima kasih diucapkan kpada Prof KHH yang terlampau banyak bersabar and bekerja keras untuk kami semua yang sgt lar blur... (key saya seorang je sbnrya)

Tak dilupakan juga terima kasih kepada pensyarah2 dari USM, UCSI yang sgt membantu

Paling tak dilupakan Prof WAWA dri UM yang memang sgt mencabar dan menakutkan.. Aish bleyh plak masa tu saya yang terkena.. Fobia habis... Tapi takpe seriusly kalau takde dia yang push aritu takde lar say tau sgt pasal Investigation2 t... Alhamdulillah...

Thanks gak kepada kawan2, keluarga dan smua yang terlibat secara lansung atau tidak...

Nxt posting: O&G..

Sekian,

P/s:

Setelah didatangileh seorng penceramah Medical Law haritu, hati macam slalu lagi tnya betul ke nak jadi Dr yang practice Clinician.. Ataupun bergerak ke arah lain.. Hm.. Yup.. Hidup ni banyak option tak semestinya kita kena stick dengan apa yang orang buat... Tapi planning dri awal haruslah dilakukan supaya lebih terjamin masa depan...

Mungkin kena start wat kertas kerja untuk planning dalam masa 10 tahun depan...**


 “Dan janganlah engkau berkata mengenai sesuatu (yang engkau kehendaki) : Aku tetap melaksanakannya besok. Melainkan disertai dengan menyebut “Insya Allah” dan kenangkan Tuhanmu jika engkau terlupa dan berdoalah : Semoga Allah memberi petunjuk kepadaku ke jalan yang lebih dekat dari ini.”"
(al-Kahfi : 23-24)


Nukilan,
Org yang Tak Perfect dan Tak Baik Sgt,
Insya-Allah masih membaiki diri.. =)

2 comments:

zUlaikha rAzak said...

ape punnn.sy tetap akan support awak!:))

Afyfa said...

Terima kasih Kak Ika
=)
I pun sentiasa support u..