Sunday, December 25, 2011

Blood Donation...

Salam..

Eh update lagi? Bukan baru update ke??

Em saya tengah free lar skrg... So saya rasa macam nak update banyak-banyak.. Nanti kalau dah bz abeslar bersawang balik blog ni.. So sesiapa yang sudi membaca silakan... =)

So pada 24 Disember 2012, di bawah arahan Siti Nur Izzati Bakhir dan penolongnya Wan Sarimi, telah berlangsung Program Derma Darah di bawah PERMATA bertempat di PTB  yang kat sebelah MYDIN tu.. (malas nak taip pnjang crik sendiri lar)..

.
(Erk.. Nak wat report ke ni?)
Key fine, (informal balik).. Alhamdulillah program berjalan lancar., ditemani cuaca mendung angin sepoi-sepoi bahasa...And Pihak hospital yang sporting2, plus ajk-ajk program and kesihatan yang memang sporting and best gile... So memang terhibur lar hati yang kesepian ni (Erk~~)


And trima kasih juga kepada insan-insan yang sudi menderma darah dan berniat untuk menderma darah... Alhamdulillah target 30 org berjaya dicapai.. Malah smpy 38 lagi.. plus 15 org yang tak layak menderma.. However 53 org sudi untuk menderma darah.. Yeah! Tahniah pada yang berjaya... Yang tak berjaya jangan risau.. Lepas ni try lagi...

Pengarah Program pun derma jugak =)

Even saya pun tak dapat menderma darah full bag.. Disebabkan sedikit kesalahan yang berlaku ketika mencucuk jarum (Ouch!) so saya tak dapat meneruskannya... (Key seriusly Frust).. Tapi dpt gak title sbgy penderma.. hehe..




Ops lupa nak mention, setinggi2 tahniah pada Mama Mun... . I'm proud of you roomate.. =)


"The measure of a life, is not its duration, but its donation"
Satu lagi pengalaman yang tak dapt dilupakan.. Bila kena bagi flyers dkt org ramai untuk promote pasal program ni... Bersama dngan Faten Hamimah kejar-kejar org kat parking lot.. Hihi.. First time jugak lar wat macamni.... Tapi sekejap je.. Lepas tu saya lari tglkan Fatin sorg yang truskan misi.. =)..Bersama Kak Ari, Najwa, Aisyah and adik2 yang lain... Hello muka kitorg komersial okey.. =p

Honestly most people memang lebih berminat lar nak wat pemeriksaan kesihatan percuma dari Derma Darah... Blood Glucose, Blood Pressure, BMI, Check Blood Type.. Sbb tu kalau bago flyers kat org kena ckp ngan diorang ade pemeriksaan kesihatan.. Sbb kalau ckp derma darah.. Mesti Lari!!!

Anyway good job to everybody... Kepada AJK2 PROGRAM especially.... and smua yang terlibat.. Lepas ni wat lar program derma darah lagi...  Tapi lepas 3 Bulan lar.... Sbb para penderma darah hanya bleyh menderma 3 Bulan skali... (Fakta penting ni... catit2)





Hm... Sekian....

P/s: Saya darah B+... What's yours?? =)

P/s: Terima kasih lar kepada Baby yang sgt peramah dan suka pada saya tu.. Sepanjang hari ditemani bau Baby yang melekat kat tudung.. huhu...Sebaik cmey.. =p

4 comments:

Just.A.Blogger said...

eleh, baby tu nanges kot trauma kat kak afy...

Afyfa said...

heh jeles... dia bukan nak kat ko pun

cT_nuRizZaTi said...

kak afy!!!gamba sy cantek!!! tq sbb dtg...2 je~^^

Afyfa said...

Kak Zati... Gmbr u memang cntik pun...(erk~~)
apa tq2... bayar lar...