Wednesday, August 10, 2011

Bukan saya untuk menilai..



Salam...

Just a quick post here (I hope so..)

Byk keje nak wat lagi nie... (budget..)

Em so... Bercerita pasal smalam, saya dikejutkan dngan satu post Ramadhan yang tak disangka2.... Okey some of you maybe tau some of you maybe tak tau.. Tapi takpe lar asalkan saya tau.. Hehe..

Ya kalau bace memang post nampak baik... Wish saya puasa... Okey lar... LEbih kurang begini upenye...
"asy!!!!selamat berpuase dari sye!!ikhlas...hehe"
               See macam saya ckp lar nampak baik.. Tapi bg saya sya paham sndiri maksud yang disampaikan beliau... Mungkin beliau masih terasa dgn post saya yang saya post tanpa berpikir dahulu di wall Kusses 0307... Maaf saya jika anda terasa... Bukan lar saya untuk menilai sgala perlakuan beliau itu.. Tapi ALLAH yang berhak menilainya...

           Walaupun saya berpikiran negatif kepada beliau pada awalnya, namun setelah berehat sbentar, menenangkan diri, saya cuba berpikiran positif... Saya cube membalas post beliau with well manners.. Skali lagi siapalah saya untuk menjudge lalu melemparkan cacian dan kebencian saya kepada beliau.. Bukan saya untuk melakukannya..... Cukuplah sekadar membalas post itu dengan nasihat dan doa supaya Ramadhan kali ini membawa berkat kpada beliau...Skurangnya doa yang baik saya tujukan pada beliau



            Mungkin org2 yang meng'like' post itu menanti2 ape agaknye reaction tidak matang yang mungkin diambil oleyh saya seperti remove post, membalas dgn nada benci ataupun mendelete trus dari friend list.. Mungkin... Skali lagi saya berpikiran negatif... Maafkan saya... Tapi Alhamdulillah, saya berasa lega sbb berjaya mengawal emosi lalu menulis ayat yang lebih proper di situ.....

             Dri dulu lagi saya tau byk lagi kekurangan yang perlu saya baiki... Dan terima kasih kerana Kamu2 Smua yang dahulu mengejek2 saya telah menyedarkan saya supaya mengkaji kembali kekurangan-kekurangan saya... Terima kasih.. Ada hikmah di sebalik smua yang berlaku.. Cuma nasihat saya, apabila kita terlampau mengejek dan menghina seseorg itu, ibaratnye menghina Ciptaan ALLAH yang menjadikannya kurang sempurna....

Papepun saya tetap bersyukur kerana berpeluang merasa kenangan pahit manis di KUSSES 0307...

Trima Kasih Smua..



=)
Bersabarlah walaupun hatimu disakiti. Dan maafkan mereka..Janganlah biarkan kegundahan yang disebabkan pandangan manusia kepada kita terus menyedihkan kita tetapi hakikat yang patut kita sedar pandangan Allah kepada kitalah yang perlu dan sangat kita gundahkan. Insya-Allah apabila Allah redha pada kita, hati pasti lebih bahagia =) Insya-ALLAH
Sekian

6 comments:

::ecam:: said...

ecece...awak makin pandai wat tajuk...saye ske... :P

Afyfa said...

apakah?? tak tau awak nyer tajuk lagi menarik..

P/s: mestilah belajar dgn tok guru Ikram yang panday berkata2, berpuisi bagai... =p

Annyss said...

sabar ye asy..kite nmpk jugak post tu entahla..sabar jela yg mampu diucapkn..

Afyfa said...

Anis.. takpe.. kite okey.. thanks tau =)

::ecam:: said...

hihi...kalu g2 naik sem nnt boleh blanje ..ok

Afyfa said...

adui terkena... Isy..insya-ALLAH =)