Wednesday, August 3, 2011

Kahwin =)



Salam...

Baru-baru nie.. Kat mana2 je mesti timbul soal kahwin....

"Bile lagi nak makan nasi minyak??"... Soalan common bile jumpa kawan-kawan...

Kalau tak pun.. Mesti nak jugak ckp pasal kawin.. lagi2 yang dah ade boypren...

Kalau tak ckp pasal kawin pun mesti akan ckp jugak pasal indahnye percintaan bersama boypren tercinta...

(Okey tetibe rasa umur sudah makin meningkat.. Sbb sudah dikelilingi persoalan sperti ni..)

Malahan ada jugak kawan-kawan saya yang sudah berkahwin, bakal  berkahwin...

Tahniah saya ucapkan. Smoga perkahwinan anda sentiasa diberkati ALLAH dan berada dalam redhaNya.

Gambar hiasan.. =)

Siapalah saya untuk berckp panjang pasal perkahwinan ini...

Apatah lagi berckp tentang kisah cintan cintun rakan2 saya =)

Stakat ni saya masih nak try improvekan lagi 

  • Cinta saya pada Allah dan Rasul ..
  • Cinta kat ibu bapa, adik Beradik dan kluarga...
  • Cinta pada sahabat-sahabat..
  • Cinta pada study saya yang skrg ni masih dlm perjalanan yang jauh..

Smuanya masih dalam proses renovation and pengukuhan....


Kalau org smua dah start bercouple dan meluahkan cinta pada seorg lelaki..
Alhamdulillah mungkin anda sudah banyak meluahkan rasa cinta dan tetap cinta kepada ALLAH dan RASUL..
Oleh sebab itulah mungkin anda rasa sudah smpy masa anda memberi cinta pada seorg insan bernama lelaki...
Tapi AWAS!!
Kadang-kadang cinta ini melalaikan sehingga boleyh mengundang kemurkaan dri Pencipta yang Esa... =)

Saya pun insan yang lemah.. Terkadang bile melihat kawan sekeliling dicintai dan mencintai tergugat gak iman...

Sbb tu masih dalam proses mengukuhkan cinta kepadaNya sbb bila iman tergugat tu tandanya tak cukup lagi Cinta kepadaNYA.. =)

"Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutlah aku, nescaya Allah mencintai kamu dan mengampunkan dosa-dosa kamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang". (3:31)

Insya-ALLAH  Kalau ade jodoh tak ke mana...  Btul tak??

Kalau ade jodoh Kahwin jugak nanti... Insya-ALLAH...

"Yang penting bukan siapa isteri/suamimu semasa kau nikahinya, tetapi siapa dia setelah menikah denganmu. Jadi, janji Allah tentang lelaki yang baik untuk wanita yang baik bukan hanya berlaku pada awal pernikahan, tetapi di pertengahannya, penghujungnya malah sepanjang jalan menuju syurga." 
 

Maaf kalau ade salah dan silap dlm post saya nie.. Saya pun Insan yang lemah yang masih dalam proses membaiki diri sendiri....Dalam masa yang sama untuk mengingati diri sendiri.. =)

P/S: Happy annivesary kepada abah dan mak a.k.a Encik Amir Bahari dan Puan Norzehan Shamsuddin pada 2 Ogos semalam... Alhamdulillah.. 25 tahun sudah =)


P/s: Malu je kan post macam ni.. Lepas ni tak nak post macam ni g.. =)

Sekian...

6 comments:

cT_nuRizZaTi said...

ecece~malu plak dy....???hahaha~ insyaAllah...u'll get some1 very2 good la like u~hehe~lalala~

Afyfa said...

amin (dalam keadaan tersipu2) =p

Just.A.Blogger said...

kak afy nak kawen ek?

Afyfa said...

Shimi?? siapakah?? ak blum nak kawen lagi... tgu pakcik shimi kawen baru saya kawen =)

Annyss said...

alaa..takde bende nak malu..kita dah besar dah..sampai masa nanti ada la tu jodoh asy..:) and i do believe he's the best man for u..

Afyfa said...

thanks anis.. Ak doakan kau jugak =)