Friday, August 12, 2011

Syndrome =)


Salam...

Terasa macam banyak sgt nak tulis kat blog nie.. Macam berlambak-lambak je tajuk melimpah ruah dlm otak kepala nie....(budget.. Padahal blur.. =p) Tapi disebabkan kekangan masa yang melampau (erk!).. Saya terpaksa menahan sgala idea yang terbuku di dalam dada.. =)

Post kali ni bukan lar untuk bercerita mengenai Syndrome-syndrome yg terdapat dalm Disease-disease manusia...But to tell you all satu syndrome yang saya alami starting from secondary school if not mistaken smpy lar skrg... 

The sydrome that I named:


PHONE FRIGHT!



Biasa kite dgr stage fright kan? Tapi Honestly saya mengalami Phone Fright...

Macamana Phone Fright tu ek????

Key.. Penerangan secara ringkas... Saya takut berckp dgn org kat dalam telefon.. Tak kire lar lelaki atau perempuan.. Even kawan-kawan rapat sekalipun....

Takut bukan lar bermakna saya takkan bercakp or membisu terkaku ketika menjawab panggilan telefon.. Tapi bile nak angkat telefon tu mesti rase berdebar-debar.. Macam segan gile nak angkat.. Lagi-lagi kalau berada di sekeliling org ramay.. Memang macam risau and glabah gile nak menjawab... Apakah perasaan ini.. Kalau dah angkat pun.. Ckp pun mesti macam glabah gile..But it only last for few minutes.. Bila dah lame sembang.. terlebih excited pulak die...




Lagi truk saya memang susah nak jawab kol dari number yang tak kenal.. seyes.. Sgt susah and kadang-kadang memang saya biar je kol tu tak berangkat (Key sgt kejam key =( Ntah lar knapa.. Saya macam rasa kalau org tu kol penting mesti dia akan mesej nanti. So I tend to tgu smpy lar org tu mesej.. Kalau tak.. Hm.. Lupakan je ar..

Smakin tgi rasa hormat saya pada org tu.. Smakin tgi lar ketakutan untuk saya mengkol dan berckp dgn beliau (hypothesis) Lecturer-lecturer especially..Tak tau nape saya rasa takut sangat.. that's why tend to suro org lain yang ckp slalunya bg pihak saya (Swie kawan2)

Even nak pgl pak cik teksi pun.. Saya lagi rela suwo kawan saya yang ckp dripada saya... Gune lar Phone saya pun... (Swie kwan2)

Saya lagi selesa berSMS... Walaupun skrg ni pun kadang2 rasa malas sgt nak menaip mesej,. Tapi saya memang lagi rela sms dri berckp dkt phone... But sometimes kena jugak ckp dkt phone.. Sbb kadang-kadang ade benda yang expression less kalau ckp melalui SMS...



Believe me.. Kalau saya nak kol my best friend pun.. Dah siap janji bagay nak kol malam ni pun.. I akan still rase macam glabah untuk kol dia malam tu... Walaupun byk kali dah kol sblum ni.. But still berdebar-debar bila nak wat kol kat dia (key macam kol pakwe lar plak Fyfa...

Pape pun.. Just wanna share this my kind of Syndrome...Pelik tapi tak tau ar. Memang tu  yang happen...



Agak-agak kowg ade ke ubat ke? Penawar ke for this kind of weird syndrome??

=)

Sekian

P/s: Share sket Bleyh.. Sekadar renungan Bersama =)


Sejauh mana kita mampu percaya pada janji-janji kosong manusia? Allah berjanji pada kita bahawa apabila kita meminta kepada-Nya, Dia akan perkenankan. Sungguh, kita benar-benar terlupa siapa yang lebih menyayangi kita.  ~ DR CINTA.. =)
"Dan Tuhanmu berfirman: Berdoalah kamu kepada-Ku nescaya Aku perkenankan doa permohanan kamu." (al-Ghafir:60)
Sekali pun kita putus Cinta dengan manusia... Percayalah yang ALLAH tak pernah putus daripada Mencintai Kita.. Bila kita putus cinta dngan Kekasih.. Ingatlah mungkin tu penanda dripada ALLAH untuk berpaling kepadaNYA.. lalu memberi kata-kata cinta dan rindu padaNYA... Luahkanlah pada ALLAH... Kerana dia Maha Mendengar luahan hamba-hambanya..

Insya-ALLAH...

Khas untuk sahabat saya: Jangan sedih-sedih... =)

4 comments:

::ecam:: said...

nk ubat syndrome tu senang je...bila ada org kol, u kne bg salam dulu...bagi salam yg paling ayu boleh ko bg kat orang yg kol tu...same juge ble u nk kol org...

actuallly, ni bukan ubat sgt pon, placebo je...

jgn cakap lacturer, pengarah hospital pon takot nak kol ko lg sbb syndrome tu pindah kt dia...

emm,,,nnt dh berjye bgtau ye...ni rahsia ...kite 2 je tau...


selamat beramal...


p/s:ingt tip nie x boleh buat dekat duda beranak 3...tu pntg larang dia...

Afyfa said...

thanks ikram,.. Nampak macam melawak tapi ak rasa tu ar placebo yang plg berguna... Tq2..

Em macaman nak share 2 org nie.. U dah post kat sini nanti org baca...

duda??? beranak...

Duda tak ley beranak pun.. =)

zUlaikha rAzak said...

haha..klaka lah k.afy post nihh
rase cute gile org phone afraid!=')

mgkin i pun sbnanyer mngalami sindrom cam u kot!kalo nak jwb tuh mesti bdebar cam hape ntah.padahal kdg2 nak ckp ngn pompan je..ouh man..kalo agkt col lagi bdebar2..haha..tapi salunye akan elok pas a few minutes kan?

means dat..kite kena adapt n rase selesa, baru akan okkk...so.tak ape sgt lah...normal thing syg.:))


suke quote u yg bawah tuhh..
:)

Afyfa said...

Kak ika I tak sgka yang u pun sama dngan i.. Terharu... Dapat jugak jumpa jodh yang sama2 phone fright =)... Ni yang makin sayang ni... muah2...

Mungkinkah bile kol u pun i akan phone fright.. I wonder.. =p

Nak sain.. nak sain..